Száguldó gyorsvonatként robog át az emberen ez az angol gengszterfilm, mely olyan pöpec tempót diktál, melyet még manapság is sokan megirigyelhetetnének. Pénzes táskák cserélnek gazdát, mindenféle fickókat gyilkolnak meg és mire magával a főhőssel először találkozunk, már nyakig merültünk a brit alvilágban és csak kapkodjuk a fejünket. Harold Shand a csúcsra jutott, a bűnszervezete virágzik és hála az általa teremtett egyensúlynak a kapcsolatai is rendben vannak. Eljött hát az idő a fehérítésre és az igazi nagy dobásra, ám a kritikus napon valaki elkezdi halomra gyilkolni az embereit és a gondosan felépített birodalom szinte percek alatt a szeme előtt hullik darabokra. A klasszikus receptúrát követve egy méregerős bukástörténet bontakozik ki a szemünk előtt, ami már önmagában is izgalmas lenne, de itt még a támadók kiléte is végig homályban marad. A feszes, egy napra korlátozott dramaturigia és vezér küzdelme a láthatatlan ellenséggel és saját jellemhibáival már önmagukban is mesterművé avatnák a Hosszú nagypénteket, de itt van még Bob Hoskins, aki valami elképesztően nagyot játsztik. Kötelező klasszikus - aki nem látta, sürgősen pótolja!
Hosszú nagypéntek - Villámkritika
2015.12.10. 14:48 | Huber Zoltán | 3 komment
Címkék: krimi
A bejegyzés trackback címe:
https://kinetograf.blog.hu/api/trackback/id/tr628104844
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
scorsesefan 2015.12.16. 22:04:30
A befejezése annyira erős, mint nagyon kevés filmnek. Nehéz elfelejteni Bob Hoskinst a kocsiban...
Huber Zoltán 2015.12.18. 11:11:49
@scorsesefan: igen, nagyon szépen fel van építve, ahogy kényszerpályára kerül és a végén egy hátsó ülésen ahogy néz...valóban az egyik legjobb befejezés!
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2022.06.09. 14:36:06
Nem tipikusan tipikus gengszterfilm Londonból, hátborzongató, misztikus, majdnem zavaró zenével és nulla hanghatással, mert az utolsó koppanást is zene szimbolizálja.