Ajánló

Ha érdekel, miket írok máshová, klikk!

HUBERZOLTAN

Filmvilág Blog

Prizma Online

Írhatsz is nekem

E-MAIL itt

vebkettő

Friss topikok

  • doggfather: Nem tipikusan tipikus gengszterfilm Londonból, hátborzongató, misztikus, majdnem zavaró zenével és... (2022.06.09. 14:36) Hosszú nagypéntek - Villámkritika
  • Orosdy Dániel: Volt azért még spagettiwestern a Keoma után, pl. Michele Lupo különösen elszántan őrizte a lángot ... (2020.01.16. 17:17) Alkonytájt, vérben úszva - Keoma
  • Orosdy Dániel: @Huber Zoltán: Tisztelt-Kedves Zoltán! Megtisztelő, kedves válaszát előre is köszönöm utólag! Ma... (2018.01.19. 11:08) Ezt néztem 2017-ben!
  • scorsesefan: Visszaolvastam, nincs igazam, visszaszívtam. :) (2016.11.11. 11:59) MŰ! - Az idei nyár margójára
  • Huber Zoltán: @Orosdy Dániel: Jaja, nagyon frankó doksi. kösz a tippet. Az milyen már hogy a főgonosz method act... (2016.11.03. 10:03) Slumber Party Massacre

Címkék

127 óra (1) 2012 (1) 30 perc vagy annyi se (1) adósság (1) adrian messenger listája (1) after life (1) agora (1) akció (96) aki kaurismaki (6) alan j pakula (1) alejandro amenábar (1) alice csodaországban (1) alkonyat (1) állomásfőnök (1) almodovar (2) álom.net (1) álomháború (1) amador (1) amerika (18) amerikai gimi (13) amerikai pite (2) amerika kapitány (1) anges varda (2) animáció (10) antal nimród (2) anthony zimmer (2) apacsok (1) apák fiúk (2) apokalipszis (13) aranydenevér (1) armored (1) árnyak a paradincsomban (2) avatar (2) az embervadász (1) az utazo (1) a bika (1) a félelem minisztériuma (1) a halál keresztútján (1) a harcos (1) a legyőzhetetlen (1) a ninja bosszúja (1) a ninja bosszúja. (1) a ninja színre lép (1) a pap (1) a serious man (2) a team (1) bad taste (1) balada triste de trompeta (1) barátság extrákkal (1) bent hamer (1) bérgyilkos (1) bette davis (1) biciklitolvajok (1) bikicsunáj (1) billy wilder (2) black mama white mama (1) blaxploitation (1) blockbuster (3) blow out (1) bombák földjén (2) bőr amelyben élek (1) bosszúállók (1) brian de palma (1) brit (6) bruce lee (1) budapest pozitív (1) bunuel (1) buried (1) burke hare (1) cameron (1) capa (1) capra (2) cat people (1) cemetery junction (1) chacun son cinema (1) charley varrick (1) chopping mall (1) christopher nolan (2) chuck norris (1) cleo 5 től 7 ig (2) clint eastwood (5) coen fivérek (5) conan a barbár (1) cowboyok űrlények (1) crazy heart (1) csak szexre kellesz (1) cseh film (3) csempészek (1) csereüvegek (1) csúcshatás (1) dallas (1) dalok a második emeletről (1) date night (1) dead end drive in (1) démonok (1) denis hopper (1) dexter (1) doktor parnasszus (1) dokumentumfilm (5) dolph lundgren (10) drágaságom (1) dráma (1) driller killer (1) drive (1) eden lake (1) egek ura (1) egymondatos kritika (4) egyszerűen bonyolult (1) egy hét marylinnel (1) egy kettő három (1) egy mukkot se (1) éhezők viadal (1) éhség (1) éjfélkor párizsban (1) éjszakai járat (1) elatkozottak faluja (1) éli könyve (1) el libro de piedra (1) emmerich (1) eredet (2) Ernest Borgnine (1) északi filmek (20) eurotrip (1) expendables (2) exploitation (3) facebook (1) falfúró (1) fantasy (1) fantasztikus mr fox (2) fantom az éjszakában (1) farkasember (1) fast five (1) fejvadász (1) fekete hattyú (1) felhangolva (1) felperzselt föld (1) félszemű (1) feltámadás (1) férfit látok álmaidban (1) fertőzés (1) fifti fifit (1) filmfesztivál (1) filmötlet (2) filmszemle (1) filmtörténet (14) fincher (3) fitzcarraldo (1) foci (1) forgalmazás (1) forráskód (1) fortelmes fonokok (1) fortress (1) fotó (1) foxy brown (1) francia film (10) francia új hullám (2) friss levegő (1) fritz lang (2) frozen (1) gengszterfilm (2) géniusz (1) george clooney (1) ghost writer (1) gimiboszi (1) gnómeo júlia (1) gondozoo (1) gonosz érintése (1) gonosz papjai (1) gorillaz (1) grifters (1) guy ritchie (1) gyilkosok krémje (1) gyilkos robotok (1) gyurmafilm (1) háború (10) hajrá bolgogság (1) hajszál híján úriember (1) halalhozo 3000 (1) halálos játszma (1) halál a hídon (1) harcosok (1) harminchat (1) három testőr (1) harry brown (1) hasta la vista (1) ha eljönnek a bomberek (1) hellókarácsony (3) herzog (2) hétévi vágyakozás (1) hitchcock (2) hobo with shotgun (1) holló (1) hollywood (29) hónap filmje (1) horror (37) hozd el nekem alferdo garcia fejet (1) hud (1) huelva (1) humor (1) icarus (1) idegen arcok (1) időutazás nagy kérdései (1) időutazó felesége (1) ifjúsági film (1) igazi kaland (1) igazság ára (1) így ért véget a nyaram (1) ikarie xb1 (1) il grande silenzio (1) inception (1) indie (2) informant! (1) inkubátor (1) insidious (1) invention of lying (1) invictus (1) ipi apacs (1) iraki háború (1) ismeretlen férfi (1) i saw the devil (1) jackie brown (2) james bond (1) jóbarátok (1) johnny english (1) john hillcoat (2) john huston (1) jonah hex (1) kaméleon (1) karátos védelem (1) karib tenger kalózai (1) kecskebűvölők (1) kémfilm (2) képregényfilm (16) képregényhősök (1) kick ass (2) killer inside me (1) killshot (1) kill the irishman (1) kincsek (5) kincsek a szemétben (1) kincskereső (2) kínzó kérdések (2) király beszéde (1) kommandó (1) kommandóbázis (1) könnyű nőcske (1) köntörfalak (1) könyv megfilmesítés (1) következő három nap (1) közösségi háló (1) közösségi hálózat (1) krimi (27) kritika (3) lakodalmas zombik (1) láng és citrom (1) lány és a farkas (1) larry crowne (1) lars von trier (1) la jetée (1) legrosszabb (1) le havre (1) linda (1) listák (4) lookout (1) lopott idő (1) luther (1) machete (2) maffiózók (1) magyar film (27) mai manó (1) majmok bolygója lázadás (1) mandela (1) manhunter (1) martha marcy may marlene (1) mary and max (1) mary és max (1) másnaposok 2 (1) mccarthy (1) megasztar 5 (1) még egy év (1) melodráma (3) mel gibson (2) michael mann (1) mickey rourke (1) mildred pierce (1) mission impossibe 4 (2) mítoszok (15) mi a gond velem (1) mocskos zsaru (1) mozi válsága (2) művészfilm (3) nácik (1) negyedik (1) nighthawks (1) nincs határ (1) női filmek (1) nokas (1) nothing (1) no country for old man (1) nyár csend tenger (1) nyolcak (1) nyolcvanas évek (18) nyomorultak (1) offtopic (25) oidipusz komplexus (2) öldöklés istene (1) once upon a time in mumbaai (1) önreklám (4) ördög (1) orosz (1) oroszlánszív (1) országút fantomja (1) őrült dilis szerelem (1) oscar 2010 (3) összeesküvés (1) ötödik sebesség (1) pam grier (1) pancser police (1) parallax terv (1) párterápia (1) paul (1) peckinpah (2) pénisz (1) peter jackson (2) pezsgős gyilkosságok (1) piranha 3d (2) plakátok (42) polanski (3) poligamy (1) pornó banda (1) predators (1) prom (1) propaganda (2) ragadozók (1) red (1) rémálom az elm utcában (1) repo man (1) ricky gervais (2) robert rodriguez (2) robin hood (1) róma (1) romatikus komédia (15) rövid (51) salt (1) sci fi (24) scorsese (2) seagal (6) segal (1) sejtcserés támadás (1) shadows in paradise (1) sherlock holmes (2) sikoly 4 (2) slumber party massacre (1) sons of anarchy (1) sorozat (21) sorsügynökség (1) sötétség határán (2) spanyol (5) sportfilm (1) stand up (2) station agent (1) streets of fire (1) submarine (1) super (1) svéd film (1) svindlerek (1) szandi mandi (1) szellemharcosak (1) szellemíró (1) szemekbe zárt titkok (1) szerelem és más drogok (1) szerelem kolcsonbe (1) szex (2) sziget (2) sziget 2011 (1) szingli (1) szinkron (1) szittya mozi (1) szomszédok (2) szörfös ninják (1) sztereotípia (1) szuletes (1) szupercsapat (1) takeshi kitano (1) tarantino (6) team building (1) ted (1) terhelt társaság (1) terry gilliam (1) testrészek (1) tévé (2) tévésorozatok (1) the (1) the hunger (1) the hurt locker (1) the kids are all right (1) the revenge of the ninja (1) the road (1) the war game (1) the way back (1) thor (1) thriller (31) tim burton (2) tintin (1) titánok harca (1) tíz kicsi indián (1) tojások (1) tökéletlen idők (1) tolvajok városa (1) tomorrow when the war began (1) tony scott (2) topkapi (1) torrente (1) torrente 4 (1) toy story (1) tőzsdecápák (1) transformers 3 (1) triumph des willens (1) tron (1) turné (1) turnéfilm (1) twilight (5) up in the air (1) utódomra ütök (1) vagyunk akik vagyunk (1) valhalla rising (3) vámpír (5) váratlan örökség (1) varjoja paratiisissa (2) vasember (1) vaslady (1) végső állomás 5 (1) vérnyulak éjszakája (1) vígjáték (53) viharsziget (1) virgin suicides (1) vizsga (1) vratné lahve (1) wanderlust (1) welles (1) werner (1) western (19) wes anderson (3) whatever works (1) white stripes (1) winters bone (1) woody harrelson (1) x men (1) yellow sea (1) Yongseoneun (1) zajháborítók (1) zenekar látogatása (1) zöld darázs (1) zöld lampas (1) zombieland (1) zombifilm (3) Címkefelhő

Miért lett Scorsese kínosan rossz? - Viharsziget kritika

2010.03.25. 13:16 | Huber Zoltán | 8 komment

Ha egy szóban kéne összefoglalnom azt a maníros, túlbonyolított és néhol kifejezetten giccses két órát, amit Martin Scorese Viharsziget címen összerakott, akkor a "túlrendezte" megfogalmazás fejezné ki legpontosabban azt a hibát, melyet az egykori rendezőzseni jelen filmjében elkövetett. E mozi megtekintése éppen ezért picit kínos élmény - érezzük ugyan az egykori mestert valahol a mélyben, a felszínen viszont csak egy túlterhelt és nehézkes film pereg, amely kommersznek akár még jó is lehetne, ha Scorsese nem akarna minden áron nagy mesterművet alkotni. Rendezőnk azonban még mindig Oscar-komplexusban szenved és telepakolja filmjét mindenféle modoros és teljesen felesleges elemmel - a történet így kicsúszik a kezéből, a néző pedig egyre kevésbé érti, mire ez a nagy felhajtás.

A Viharsziget története ráadásul finoman szólva sem eget rengető újdonság, mégis lenne benne fantázia. A vihartól elzárt szigetre érekező, elmegyógyintézetben nyomozó rendőr sztorijából készülhetett volna egy szikár és pergő thriller, elvégre saját mentális egészségünk elvesztése nagyszerű feszültség-alap, emellett adott egy nyomozás is - sajnos azonban Scorsese ennyivel nem éri be és nagyon meg akarja nekünk mutatni önnön rendezői nagyságát és kreativitását, ezért a jó alap mellé kapunk még kommunista-üldözést, agymosást, atombombát, családi drámát és holocaustot - ez pedig egyszerűen túl sok, a nagy katyvasz miatt a film szó szerint összeroppan. (Nálam ez a pont a szálló papírok között, Mahler zenéjére haldokó náci jelenete volt...)

A film legjobb ellenpéldája egyébként Eastwood Titokzatos folyója, mely a Viharsziget írójának egy másik művéből készült. A történet ott sem azért erős, mert annyira nagy újítás és ezt Eastwood nagyszerűen felismerte. Pontosan tudta, mit kell kezdenie az alapanyaggal: remek színészekkel mindenféle sallang nélkül le kell forgatnia és kész. Eastwood így nem tolta előre önmagát és szinte "észrevétlenül" rendezett, a végeredmény pedig egyik legjobb filmje lett! Scorsese ennek pontosan az ellenkezőjét csinálja: kombinál, túlzsúfol és túlrendez, ezzel pedig fényévekre kerül egy mestermű létrehozásától!

Ne legyünk azonban ennyire negatívok, a filmben néha tényleg megcsillan a régi Marty. Egy-két remek ötlet, jól elkapott vágás plusz a film eleje és vége bizony tisztán mutatja: lenne még itt kraft...de a kritikai- és közönségsiker hajszolása okozta túlrendezés sajnos megbontja a film erős ritmusú inditását és a film legnagyobb részében elveszünk az agyonmunkált és gyakran hatásvadász jelenetekben, a történet túlmagyarázása pedig kifejezetten zavaró - rendezőnk mintha sokszor nem hinné el, hogy a kedves mozinézőnek leesett a tantusz...

Szomorú dolog ám ez, elvégre itt Martin Scorsese-ről beszélünk, arról az emberről, akiben valaha igazi alkotói tűz égett és ezzel a szenvedéllyel piszok kemény, felkavaró és egyedi stílusú filmeket rendezett. Látszólag megvolt tehát minden, elismerő kritikai visszhang és viszonylagos közönségsiker - egyedül az a hülye Oscar nem jött soha össze...és Marty barátunk végül annyira vágyott már arra a hülye meztelen szobrocskára, hogy teljesen bekattant és elkezdett erőlködni. Ha pedig valaki erőlködik, annak általában aranyér a vége és tessék: Scorsese az Oscar-kompatiblis siker hajszolása közben elvesztette azt a bizonyos alkotói tüzet! Ezt pedig nem lehet holmi modorossággal elfedni, utóbbi filmjein épp ezért átüt egyfajta kellemetlen izzadságszag - ugyanis a siker után loholva óhatatlan lefőzi magát az ember! Ha megnézzük az elmút tíz év termését, siralmas képet kapunk: a New York bandái elvileg csak félkész mű, de akármelyik felét nézem, borzalmas; az Aviátor inkább no comment; a Tégla meg...irritálóan amerikai elcseszése egy jobb sorsa érdemes mesterműnek - innen nézve a Viharsziget még nem is rossz eredmény, elvégre ennek a sornak a legjobb filmje...

Ebben az egész történetben azonban mégis az a tragikomikus, hogy éppen ezt a kínosan rossz Scorsese-t zabálja a jónép! A Téglát Oscar-esővel jutalmazták, a Viharszigetet meg ajnározza a nyáj és tódulnak rá a népek, ez pedig a jövőre nézve nem sok jóval kecsegtet - Marty vélhetően egyre messzebb kerül majd az egykor volt sajátos hangú fenegyerektől. Elgondolkodtató, ahogyan az a tény is, hogy a nagy új-hollywoodi rendezőgeneráció tagjai közül mára szép sorban mindenki elveszítette egykori lendületet és kreativitást (no meg a józan eszét is) - Lucas, Coppola és Spielberg után Scorsesetől is végleg búcsúzhatunk...nagy kár!

"Értékelés: 5/10"

Címkék: thriller clint eastwood scorsese viharsziget

A bejegyzés trackback címe:

https://kinetograf.blog.hu/api/trackback/id/tr851853594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szinema1 (törölt) · http://szinema.blog.hu/ 2010.03.25. 20:08:48

igaz kissé túlforgatták, na de ilyen kevés pontot?

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2012.09.04. 14:35:16

Kivételesen vitatkozni fogok. :)

Scorsese nem lett kínosan rossz (nyilván: szerintem), inkább csak ráállt a "hollywoodibb" filmek sorozatgyártására, ami az ő esetében csak annyiban újszerű, hogy eddig csempészett 1-2 személyesebb művet is az ilyenek közé. De ha végignézzük a pályáját, kirajzolódik ez az ív: Boxcar Bertha, Alice már nem lakik itt, New York, New York (ami egyszerre akart személyes és hollywoodi lenni, ezért is bukhatott akkorát), A pénz színe, Cape Fear, Az ártatlanság kora, Kundun... Én ezeket tartom a kommerszebb munkáinak (illetve bizonyos megkötésekkel a Krisztus utolsó megkísértését), és hát ez se kevés. A holtak útja idején már majdnem 60 éves volt, és a film nem volt különösebben sikeres, úgyhogy bizonyos szempontból megértem, ha már nem akart a maffiás/taxisofőrös vonalhoz visszakanyarodni, vagy éppen aprópénzből forgatni vén fejjel. (Nem _örülök_ , csak megértem.)
Ami az újabb filmjeit illeti, igaz, túlrendezettek, szégyentelenül Oscarr felé kacsingató munkák, de hogy ennyire rosszak lennének?... Ezt sem gondolnám. A maga nemében mindegyik elég jó, szerintem még A tégla és az Aviátor is. Egy ekkora zsenitől nyilván többet várnánk ennél, az "elég jó"-nál, de azért a kínosan rossznál még nem tartunk. Arra ott van Michael Bay. :)

Ami konkrétan a Viharszigetet illeti, ez a film nem ugyanabba a műfajba tartozik, amelyikbe a Titokzatos folyó, ezért nem teljesen korrekt ahhoz mérni, még ha ugyanaz is a szerző és vannak hasonlóságok. Scorsese nagy rajongója a régi noir-rendezőknek, Sam Fullernek, Robert Aldrich-nak etc., szerintem a "túlzsúfolás" részben éppen arra vezethető vissza, hogy a Shock Corridor és a Kiss Me Deadly példája lebegett a szeme előtt, ezeket próbálta vizuálisan update-elni, az "őrjöngést". Hát, nem sikerült tökéletesen a mutatvány, amiért nagy kár. De szórakozni azért lehetett rajta. :)

Huber Zoltán 2012.09.05. 12:02:24

@Orosdy Dániel: Végre vita, tök jó! Kezdjük a Viharszigettel...bár a Titokzatos folyó műfaja más, az összehasonlítás mégis érvényes, hiszen mind a kettő adaptáció (nagynevű rendező ismert alapanyaghoz nyúl). Oké, értem én, hogy Scorsese tisztelegni akar+megidézné a noir-t, de miközben Eastwood nem tolja előtérbe magát és szikáran kihozza a maxot az egészből, addig MS modoroskodik és izzad, ami szerintem lerontja a szórakozás-értéket is.

A hollywoodibb filmekkel nincs is baj (bár a Kundun és a Cape Fear kissé kilóg szerintem), a gondom azzal van, hogy az általad is említett Avatar vagy Tégla olyan, mintha valami mezei bérrendező csinálta volna. Értem én, hogy nem akar apróból forgatni, meg kell a szobor és a közönségsiker - maffiás bűnfilmet meg főleg ne csináljon, ha nem érzi aktuálisnak.

Nekem azért kínosak ezek az újabb filmjei, mert nincs bennük egy fikarcnyi dac, beintés vagy kikacsintás sem...annyira besimulnak, hogy ha nem lenne odaírva, ki rendezte, rá nem jönnénk. Ez a korai pálya közönség felé kacsingató cuccaival nem volt így...mondjuk abban igazad van, hogy a New York bandái giccses manírjait elhagyta, a tendencia pedig emelkedő. Az új tőzsdés cucc plotja pedig ígéretes :)

Huber Zoltán 2012.09.05. 12:04:40

@Orosdy Dániel: Végre vita, tök jó! Kezdjük a Viharszigettel...bár a Titokzatos folyó műfaja más, az összehasonlítás mégis érvényes, hiszen mind a kettő adaptáció (nagynevű rendező ismert alapanyaghoz nyúl). Oké, értem én, hogy Scorsese tisztelegni akar+megidézné a noir-t, de miközben Eastwood nem tolja előtérbe magát és szikáran kihozza a maxot az egészből, addig MS modoroskodik és izzad, ami szerintem lerontja a szórakozás-értéket is.

A hollywoodibb filmekkel nincs is baj (bár a Kundun és a Cape Fear kissé kilóg szerintem), a gondom azzal van, hogy az általad is említett Aviator vagy Tégla olyan, mintha valami mezei bérrendező csinálta volna, nagy költségvetésből. Értem én, hogy nem akar apróból forgatni, meg kell a szobor és a közönségsiker - maffiás bűnfilmet meg főleg ne csináljon, ha nem érzi aktuálisnak, de azért mégiscsak volt neki régen egy szerzői világa, nem?

Nekem azért kínosak ezek az újabb filmjei, mert nincs bennük egy fikarcnyi dac, invenció vagy kikacsintás sem...annyira besimulnak, hogy ha nem lenne odaírva, ki rendezte, rá nem jönnénk. Ez a korai pálya közönség felé kacsingató cuccaival nem volt így...mondjuk abban igazad van, hogy a New York bandái giccses manírjait elhagyta, a tendencia pedig emelkedő. Az új tőzsdés cucc plotja pedig ígéretes :)

Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2012.09.06. 09:46:45

@Huber Zoltán: Az adaptáció ténye sztem önmagában kevés az összehasonlításhoz. Oké, mindkettő Lehane-könyvből készült, de nem biztos, hogy Eastwood visszafogottabb megközelítésével működne a Viharsziget, annyira más az alapanyag. Az egyik sztori előítéletről, lelkiismeretről, vádakról és bűnről szól, a másik SPOILER kapásból úgy indít, hogy a néző egy tudathasadásos fickó szempontjából látja az eseményeket, magyarán az őrület áll a középpontban. Scorsese "hisztériás", mozgékony stílusa ehhez alapból nagyon jó lenne (Taxisofőr!), csak éppen túlzásokba esik, amiben viszont már egyetértünk.

A Kundunt meg a többit éppen arra hoztam fel példának, hogy ebbe a "szerzői világba" már régen is belefért nagyon sok dolog. :) Oké, ezek az újabb filmek többé vagy kevésbé problematikusak, főleg az innováció hiánya miatt, ebben igazat adok, de arról azért nincs szó, hogy a Mester teljesen kifordult volna önmagából, éppen csak elhagyta (talán ideiglenesen) azt a vágányt, amiért mindketten szerettük, vagy éppen _jobban_ szerettük.

És ha a New York bandáira, az Aviátorra, A téglára vagy a Viharszigetre gondolok, be kell vallanom magamnak, hogy ezeket a filmeket ebben a műfajban a rendező jól oldotta meg, akárki is volt. Nyilván: sztem. Egyiket se teszem a kedvenceim közé, de nem tudom megnevezni azt a nagy hibát, ami a maga műfajában akármelyiket is alapból elszúrná. (Sőt, A téglát véletlenül többször is láttam, és javult róla a véleményem.) Az elvárás persze nagyobb, de arról maga a "gyermek", a film nem tehet. Magyarán én megértőbb vagyok, még ha nem is örülök ennek a tendenciának.

scorsesefan 2012.09.24. 16:37:17

Nem akarok a nagyok vitájába belefolyni, meg egy ilyen sokat sejtető nickname-mel a komolyan vehetőség határát is súrolom, de ha már Scorsese, akkor nem tudom megállni, hogy ne írjam le a véleményemet. :)

Amennyire én láttam, a 2000-es években folyamatosan ment a drukkolás, hogy "na majd most megkapja Marty az Oscart", és ez minden filmjénél feljött (az Akadémia pedig folyamatosan jelölte persze őt), és nem tudom mennyire volt ez hatással rá, de érezhető, hogy egyfajta manírosság ült rá a filmjeire, kicsit mintha sterillé váltak volna a filmjei (amit a feljebb emlegetett túlrendezéssel tudnék magyarázni).

Ugyanakkor hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem tetszettek ezek a filmek - az Aviátor, a Viharsziget, a Tégla, Hugo a maga módjukon tisztességes, jó filmek, én mindegyiket élveztem; persze hogy a "tisztességes" film az egy Scorsese-től kevés-e vagy sok - egyrészt kevés, mert Taxisofőr, Dühöngő Bika, Nagymenők..., másrészt a Mester mégiscsak megöregedett, én részben ennek tudom be, hogy már inkább a bevált dolgokban bízik (itt persze fel lehet hozni De Palma-t például, aki még mindig csinál merészebb, kísérletezőbb filmeket, pl. Redacted), plusz ahogy Dániel írja, elment a hollywoodi filmek irányába, és szerintem élvezi, hogy van pénz a filmjeire és hogy végre igazán sikeres (dollárkötegekben számolható sikerességre gondolok). Ja és Oscar is van már.

Az adaptációt illetően ami bennem felötlött, hogy a Titokzatos folyó jobb könyv, mint a Viharsziget (szerintem), és utóbbi adaptáció hozta amit elvártam tőle.

"Pontosan tudta, mit kell kezdenie az alapanyaggal: remek színészekkel mindenféle sallang nélkül le kell forgatnia és kész. Eastwood így nem tolta előre önmagát és szinte "észrevétlenül" rendezett"

Eastwoodtól még sok a pótolnivaló, de amiket láttam azok nagy részére ez elmondható volt.

Huber Zoltán 2012.09.24. 16:52:51

@scorsesefan: No igen, kicsit igazságtalan vagyok a Mesterrel, mert jobban belegondolva mekkora mocsokság már zsenialitást reklamálni egy alkotótól? Talán itt nem derül ki, de én is rajongó vagyok, ezért fáj ennyire, hogy ezek az újabb filmek "csak" tisztességesek. (bár a Hugo nálam már kiverte a biztosítékot : prizmafolyoirat.com/2012/03/02/huber-zoltan-hamis-nosztalgia-martin-scorsese-a-lelemenyes-hugo/

Orosdy kollégának igaza van azonban abban, hogy Eastwood nem igazán a legjobb összehasonlítási alap (ex-színészként nyilván máshogy áll a filmhez) - ennek ellenére az ő attitűdje jó ellenpontja MS modorosságának (szerintem).

scorsesefan 2012.09.24. 17:22:00

@Huber Zoltán: Ereszd ki a gőzt, Bennet! :)

Nyilván lehet Scorsese-n zsenialitást reklamálni, csak én például már nem teszem, belenyugodtam, hogy olyan filmeket csinál mostanában amilyeneket. És ettől kiegyensúlyozottabb ember lettem. :) Zsenialitást meg reklamálok Paul Thomas Andersonon, Coenéken, Aronofsky-n ésatöbbi.
süti beállítások módosítása