Kissé talán meglepő dolog gyermeki naivitást emlegetni egy kizárólag szadista és/vagy szex-jelenetekre építő fércmű kapcsán, a mából visszapillantva mégis van abban valami megmosolyogtatóan esendő, ahogyan a gátlástalan producerek és a tehetségtelen, ám szégyentelen alkotók megpróbálnak kizárólag a néző primér, állati ösztöneire alapozni. Az Isla, az SS nőstényfarkasa pontosan ezért válhatott az exploitation-mozik egyik hírhedt éldarabjává (mondhatni állatorvosi lóvá), hiszen a műbe tényleg minden olyan "látványosságot" belepasszíroztak, amivel elérhetően gondolták a közönség borzongását. Épp ezért ne is keressük a hagyományos filmes megoldásokat: a "sztori" apró, egymáshoz nem illeszkedő darabokból áll, a "színészeket" mellbőség és meztelenkedési hajlandóság alapján válogatták, és itt tényleg minden a kínzások, a soft-pornó, a náci szimbolika és a deformációk frontális bemutatását szolgálja. Ilsa egy koncentrációs tábor orvosa, aki jelleme szerint egy szadista szexőrült, a fájdalom és a férfi teljesítőképesség megszállott kutatója, nem mellesleg tekintélyes kannák boldog birtokosa. Innen könnyen kisakkozhatóak a további "események" - herélés, korbácsolás, meztelenkedés, elektromos vibrátorral kínzás és rengeteg csöcs vár a nézőre, lehetőleg mindig úgy komponálva, hogy a háttérben látható legyen egy-egy Hitler-kép is. Az igazi meglepetést azonban nem a titkos kísérletek vérbő bemutatása, hanem a megváltozott befogadói attitűd kellemetlen felismerése okozza. Közel negyven évvel a film elkészülte után ugyanis olyannyira megváltozott a nézői ingerküszöb, hogy már a nem a vér látványa hajtja előre a művet, hanem a tehetségtelenség, a férc ironikus felismerése. Ilsa köré menthetetlenül kikerülnek az idézőjelek, a SS nőstényfarkasa ma elsősorban a megkapó naivitásával büntet - színtiszta bulvár ez is, de legalább nem tesz úgy, mintha nem lenne az. Egyrészt megnyugtató, hogy ma már bárki képes profibb mozgóképet forgatni, másrészt azonban kissé nyugtalanító, hogy ezek a "sokkoló" jeleneteket biztosan nem férnének be a Kókusz vagy az Rémhíradó levezető blokkjába sem...
Ilsa, az SS nőstényfarkasa
2012.11.05. 11:59 | Huber Zoltán | 10 komment
Címkék: exploitation
A bejegyzés trackback címe:
https://kinetograf.blog.hu/api/trackback/id/tr454889886
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
phaidros 2012.11.05. 16:53:13
A minap néztem úgy, hogy a Mártírok már megvolt. Igen, az ingerküszöb már magasabb...
JosephSmith 2012.11.05. 18:31:37
Én meg kivertem rá.
wilson77 2012.11.05. 18:54:09
Gyerekkoromban láttam, aztán nemrég valahol megláttam, és letöltöttem ezeket a filmeket a romantikus emlékezés miatt. Nos, a mellek jók, de nagyon nyögvenyelősen ment az Ilsa-filmek megnézése.
-wilson
-wilson
sírjatok 2012.11.05. 18:55:12
hű ez kiráj film töltöm mingyá!!! zsepi kézkrém má elől!!
Pierr Kardán 2012.11.05. 21:34:13
Fujj, felháborító ez az alantas film!!!
(Na, mongyátok má', honnan lehet letölteni?)
(Na, mongyátok má', honnan lehet letölteni?)
csunyadiszno 2012.11.05. 21:56:46
Tudja valaki, hogy ki rendezte. illetve ki írta ezt a filmet?
windex 2012.11.05. 22:38:40
@csunyadiszno: megnézed, és a végén stáblista :-)
windex 2012.11.05. 22:40:20
@csunyadiszno: amúgy imdb: rendezte: don edmonds, írta: jonah royston, john c. w. saxton
Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2015.03.04. 14:31:46
Olyan szigorú vagy, Zoltán! Az Ilsa mögött sztem azért állt pár tehetséges ember, pl. a rendezés nekem kifejezetten összeszedettnek tűnt, jól elvoltam ezzel a filmmel. (És kannák se nőnek csak úgy akárkire, az is tálentum dolga!)
De ha az Ilsa ennyire rossznak tűnik, vajon mit gondolnál az olasz versenytársak munkáiról? Egy Mattei-klasszikus vagy a Beast in Heat milyen hatást váltana ki belőled vajh? :) (És ott még kannák se nagyon kerültek a filmbe, fene a taljánokba!)
De ha az Ilsa ennyire rossznak tűnik, vajon mit gondolnál az olasz versenytársak munkáiról? Egy Mattei-klasszikus vagy a Beast in Heat milyen hatást váltana ki belőled vajh? :) (És ott még kannák se nagyon kerültek a filmbe, fene a taljánokba!)
Huber Zoltán 2015.03.04. 18:42:34
@Orosdy Dániel: ez nem szigor, inkább egészséges cinizmus...a taljánok művei meg hát igen, rosszabbak.