A szimulákrumok elsőbbsége már több, mint puszta teóira, a híres posztmodern elmélet az emberek hétköznapjait befolyásoló, kézzel fogható jelenséggé vált. A gazdasági válság keresű tapasztalatai rendkívüli élességgel világítottak rá a hangzatos szólamokból és üres panelekből felépülő látszatvilágok kínzó ellentmondásaira. A kiábrándító valóság és a csillogó felszín diszharmóniája egyre többeket érint, romboló hatást gyakorolva a testi-lelki egyensúlyunkra. Woody Allen legújabb karaktertanulmánya a kitartóan sulykolt hazugságok, a cinkos elhallgatások és erőszakkal fenntartott kirakatéletek szörnyű következményeit vizsgálja. A hamis illúziók rabságában vergődő, korábbi tettei súlyával szembesülő hősnők tragédiái kedvelt motívumai a drámairodalomnak. Allen tulajdonképp nem tesz mást, mint A vágy villamosa híres alapképletét a pénzügyi krízis motívumaival aktualizálja.
A címszereplő Jasmin férjéről kiderül, hogy egyszerű csaló. A luxushoz szokott nő kénytelen a korábban mellőzött, szegény húgánál menedéket keresni. A San Franciscóba helyezett történet a mentálisan instabil hősnő visszaemlékezésein keresztül a káros önhipnózis egy különösen súlyos esetét tárja fel. Bár Allen kölcsönzi a sztorit, a finom átalakítás hatásos, a drámát könnyed rutinnal és kifogástalan stílusban tárja a néző elé. A rutinos mester remek párbeszédeket és figurákat ír, a rá jellemző humor helyett sötétebb színekkel dolgozik. Forradalmian új szempontok vagy meghökkentő fordulatok nem várnak ránk, ám a lehengerlő színészi teljesítmények mindenért kárpótolnak. Cate Blanchett színpadon eljátszhatta már Blanche DuBois legendás figuráját, az ausztrál színésznő alakítása a vásznon is hibátlan. Sally Hawkins, Andrew "Ford Fairlane" Dice Clay és Louis C.K. méltó partnerek, Alec Baldwin pedig már kisujjból is hozza a megnyerő szélhámost. Mióta kimozdult imádott városából, Woody Allen remek formában van. Ha nem is mindig hibátlanok vagy kimagaslóan jók, a menetrendszerűen érkező alkotásokban nagyot nem csalódnunk.