Aki haladni kíván a korszellemmel, annak egyre meghökkentőbb kombinációkkal kell előrukkolnia. Az már régen nem elég, ha valaki perui sapkában, che gueverás pólóban ropja egy sufi dj tibeti népzenés elektro-fúziójára, ma már az számít menőnek, aki a különböző stílusokat egyedi módon, ikonszerűen képes bekeverni. A posztmodern film elsöprő sikere óta a pénzügyi bevételek érdekében már a gyári darabok is kénytelenek úszni az árral: egyre több olyan mű érkezik a futószalagról, amely már nem is két, hanem rögtön három-négy zsánert próbál összekutyulni, több-kevesebb sikerrel. A Bankcsapda például fogja az örök népszerűségnek örvendő rablófilm (heist) bankos alváltozatát, összekutyulja a klasszikus angol krimi szabályaival (a lá Agatha Christie Tíz kicsi indiánja), majd az egészet leönti a haver-vígjátékok, a romkomok és a szedett-vedett csoportkomédiák szószaival, kiegészítésnek pedig a Közönséges bűnözők nyomvonalán haladó twist-dramaturgiával is bepróbálkozik. Ennyi eklekticizmust vélhetően még egy nemesebb matéria sem bírna el, ezért a Bankcsapda is összeomlik a nehéz súly alatt - de az alkotók mentségére legyen mondva, hogy legalább nem is erőlködtek sokat. Egy semmire sem jó hétfőn estén, egynek elmegy, ha másért nem, legalább a korszellem fürkészése végett.
Bankcsapda - Villámkritika
2012.12.03. 15:43 | Huber Zoltán | Szólj hozzá!
Címkék: rövid
A bejegyzés trackback címe:
https://kinetograf.blog.hu/api/trackback/id/tr824653955
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.