Sehol nem voltak még a spagetti-cowboyok és a kőkemény nagyvárosi zsaruk, mikor az olasz horror nagymesterei csodálatos látomásaikkal már javában borzolták a közönség kedélyeit. Mario Bava, a műfaj nagymestere és minden giallo, illetve modern slasher keresztapja 1963-as kiváló horror-antológiájával nemcsak a saját szerzői tehetségét, de a zsánerben rejlő óriási potenciálokat is tökéletesen demonstrálta. A félelem három arca (Black Sabbat) három, egymástól független történetből összeálló szkeccsfilm, melyet a legendás Boris Karloff személyén kívül kizárólag az alkotó, az elsőrangú rendezés köt össze. Lehet az alapanyag méregerős domestic-thriller, gótikus vámpírmese vagy hideglelős pszicho-horror, Bava hihetetlenül stílusosan és energikusan dolgozik. Csodálatos díszletek, művészi színek és fényhatások, trendteremtő kamerakezelés és mesteri feszültségkeltés jellemzi a tömören szerkesztett sztorikat. A Black Sabbath a mai napig hatásos és erős darab, sőt, az évek során egészen vaskos patina rakódott rá, további rétegekkel gazdagítva Bava talán legjobb munkáját. Egy bizonyos angol együttes sem véletlenül kölcsönözte épp innen a nevét: a zsáner rajongóinak egyenesen kötelező néznivaló, míg a míves mozira vadászóknak erősen ajánlott.
Kötelezőkről röviden - Bava: A félelem három arca (Black Sabbath)
2013.08.23. 15:12 | Huber Zoltán | Szólj hozzá!
Címkék: horror
A bejegyzés trackback címe:
https://kinetograf.blog.hu/api/trackback/id/tr705386275
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.