John Woo rövid, ám annál meghatározóbb hongkongi munkásságáról az okosabbak már mindent elmondtak, amit el lehet. A kung-fu táncszerű rugásai és ütései helyét sebesen repkedő golyók, illetve pisztolyokra komponált akció-balettek veszik át, az operaszerűen stilizált férfi-melodrámákat a rendező vérrel és könnyel bőven meglocsolja, a barátság és a kölcsönös tisztelet maszkulin érzelmei robbannak - ezek csupán címszavak egy olyan rendező csúcsteljesítményeihez, aki négy alapművével olyasféle kulcsfigurája a modern akciómozinak, mint Leone a western műfajának. Woo e védjegyszerű korszaka a Szebb holnap csodálatos két felvonásával kezdődött, majd a Bérgyilkos és a Fegyverek istene mesterdarabjaiban végződött, hogy azután Hollywood annak rendje és módja szerint bedarálja az alkotót. Az ikonikus szerzői kézjegyek tehát 1986-ban születtek meg és nemcsak Chow Yun-Fat vált egy csapásra szupersztárrá, de a Szebb holnap olyan későbbi filmeseket ejtett rabul, mint például Quentin Tarantino.
Két régi jóbarát, egy rendőr öccs, haldokló apa és gonosz antagonistává előlépő protezsált. E frappáns drámai felállásból árulással, hűséggel, megbocsátással és vérrel kikövezett megváltástörténet születik, mely kellő érzelmi hőfokra hevíti az epikus összecsapásokat. Chow Yun-Fat a western legendás “duster” hosszúkabátját és egy fogpiszkálót kölcsönvéve azonnal popkulturális ikonná válik, Woo lehengerlő tüzijátékokat varázsol és a férfiközönség könnycseppjeire pályázik. Ez a méregerős képlet még egy kissé széttartóbb második részt is lazán elvisz a hátán, ahol a stabil hármas felállás négyszöggé bővül. A rendező már kiruccan Amerikába, behoz egy mentálisan instabil mentort és kissé elmaszatolja az ellenfél karakterét, de a fináléra egy egészen elképesztő vérfürdőt rendez, ami mindenért kárpótolja a nézőt.
A két film kereskedelmi sikere és instant kultusza után készült még harmadik felvonás is, melyet azonban nem Woo, hanem korábbiak író-producere, Tsui Hark jegyez. A filmről sokat elárul az a tény, hogy a két alkotó korábbi barátsága ezek után szakadt meg. Nemcsak az akciók teljes hiánya problémás, hanem az a tény is, hogy a Szebb holnap III Chow Yun-Fat karakterének egy teljesen valószerűtlen előéletét tárja elénk, szerelmi drámává silányítva a korábbiakat. Woo megoldásai helyett egy klasszikus szerelmi háromszöget kapunk átitatva Hark sejtelmes romanticizmusával. Nem tudni, mi lett volna akkor, ha Woo vágott volna bele egy harmadik részbe: talán a keleti akciófilm Dollár-trilógiája született volna meg, így “csak” két bitang erős műfaji gyönyszemet kaptunk.