Míves Poe-adaptációit követően Roger Corman a kor közvéleményét élénken foglalkoztató friss kulturális jelenségek felé fordult, a hatvanas évek második felében újra népszerűvé téve többek között a motoros- és drogfilmek alzsánereit. A legendás filmes e döntését ma már ellenkultúrális lázadásként, a merev alkotói szokások és unalmas hollywoodi témák elleni tudatos támadásként jellemzi - ám azt sem szabad elfelejteni, hogy ezek a fősodorból kiszorult témák akkoriban mágnesként vonzották az attrakcióra éhes közönséget. Az olcsó, a maguk korában hatásvadász szennynek bélyegzett mozik azonban nemcsak a producerek bankszámláit hizlalták, de meghatározó szerepük volt a későbbi új-hollywoodi reneszánsz kibontakozásában. A The Trip az LSD-fogyasztás divatját kiaknázva nemcsak merész témafelvetésével, de újfajta filmes kifejezésmódokkal sokkolta a közönség (és a cenzúra idegeit). Ahogyan a rendező később éleslátóan megfogalmazta: a nézők azért tolongtak a pénztáraknál mert az LSD-élményt a szer bevétele, az esetleges mellékhatások nélkül szerették volna megtapasztalni.
A The Trip a hallucinogén acid-filmek első, talán legjobb darabja és tökéletesen összegzi e sajátos műfaj legfontosabb jellemvonásait. A Jack Nicholson (!) jegyezte forgatókönyv nagyrészt a különböző víziók mentén építkezik, ám frappánsan megragadja a korszellemet jellemző kísérletezés és a „majd holnap szembenézünk a problémával” életfilozófiáját. A belső utazásra Peter Fonda indul, az anyagot Dennis Hopper szállítja és Bruce Dern az, aki vigyáz a főhősre. A mű legfontosabb újításait kétségkívül az optikai trükkökkel, az avantgarde motívumokkal és absztrakt fényekkel megjelenített hallucinációk, illetve a hagyományos narratívát megtörő zaklatott és csapongó elbeszélői módszerek jelentik. Corman filmjének kult-státusza ezek után szinte borítékolható volt: a dögös zene, a hippi-motívumokra hangolt képi világ, az ikonikus színészek és az elkapott korszellem valóságos időkapszulává, történelmi relikviává varázsolják a művet. A The Trip nélkül a Szelíd Motorosok és a 2001 Űrodüsszeia mellett az egész MTV-videóklippes szubkultúra is teljesen máshogy festett volna.