Hitchcock-mozit a legjobban még mindig Alfred Hitchcock tud rendezni. Hiába Charbol vagy De Palma kifejezetten remek tisztelgései, hiába a sok szórakoztató újrázás (az Amerikai fogócskától a Disturbiáig), a Mester érintése nélkül ezek valahogy mégsem az igaziak. A Kétarcú Január kétségtelenül szépen fotografált, elegánsan elmesélt krimi, klasszikus modorban, remek színészekkel bonyolódik a történet és nagyon rendben van az atmoszféra. Highsmith regényében ott az izgalmas dupla háromszög-felállás, apa-fiú és férj-feleség konfliktusokkal, bónuszként pedig ismét amerikaiak vesznek el az “egzotikus” Európában. Hossein Amini íróból lett rendező, bemutatkozó filmje tisztes munka, amolyan tankönyvi példája a “Hitchcock-light” módszernek és tényleg nagyon hangulatos - csak épp a végén az nem világos, hogy alkotónk miért akarta elmesélni nekünk ezt a bizonyos történetet.