Kíváncsian vártam ezt a Mildred Pierce-újrát, hiszen igen ritka, hogy egy alapanyagot legendás filmként és nagyigényű tévésorozatként is megtekinthetünk. Ezúttal ráadásul Kertész Mihály ’45-ös klasszikusát rögtön egy HBO-gyártású, valódi sztárgárdával levezényelt, igényes miniszériával vethetjük össze, így nemcsak az eltérő rendezői koncepciók domborodnak ki, de a két médium, illetve a két időszak eltérő szemléletmódja is. Tanulságos például, hogy míg 1945-ben a melodramatikus karakterekből film-noirba kanyarodtunk, és végül az sötét emberi lélek egy újabb tragédiáját kaptunk - addig 2011-ben a társadalmi vonatkozások, a nőiség problematikái és az osztálytudat legalább olyan fontossá válik, mint a nagyszerű jellemek mozgatta dráma. Todd Haynes rendezőnek természetesen nemcsak egy sokkal komolyabb kor- és helyszínrajzra van lehetősége, de az öt részben több helye marad a figurák mélyére ásni, amihez a remek színészek (elsősorban Kate Winslet) természetesen örömmel asszisztálnak. Komplexebb és árnyaltabb viszonyrendszert rajzolhat tehát, és így kidomborítja Mildred anyai-, házastársi-, szociális- és feminista drámáját is, a többlettel azonban érdekes módon mégsem tudja überelni Kertész sűrű és sötét bűnrajzát. Fura, hogy a több néha valahogy mégis kevesebb, és az is nyilvánvaló, milyen nehéz egy kanonikus ábrázolásmódtól eltérni. Az új feldolgozással talán épp az író, James M. Cain zsenije kerül jobban előtérbe – no meg az, hogy talán ebben az egész történetben nincs benne az öt óra, csak maximum kettő.
Mildred Pierce minisorozat – Minikritika
2012.02.08. 13:42 | Huber Zoltán | 2 komment
Címkék: rövid mildred pierce
A bejegyzés trackback címe:
https://kinetograf.blog.hu/api/trackback/id/tr463970248
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2012.02.08. 19:54:19
Hmm. Engem érdekel, köszi, nem tudtam róla... De az az 'osztálytudat', amiről írsz, azt jól értem? Marxi értelemben értsem?
Amúgy én nagy lehetőségeket látok ebben az igényesen kivitelezett (mini)sorozat formátumban, aminek már eddig is voltak szép példái, de még messze nincs a műfaj kifutva (én rossz kedvemben a hagyományos játékfilm utódát látom benne). Csupán a finanszírozást kéne valahogy jól kitalálni hozzá, de hát vannak ehhez értő szakemberek odaát...
Amúgy én nagy lehetőségeket látok ebben az igényesen kivitelezett (mini)sorozat formátumban, aminek már eddig is voltak szép példái, de még messze nincs a műfaj kifutva (én rossz kedvemben a hagyományos játékfilm utódát látom benne). Csupán a finanszírozást kéne valahogy jól kitalálni hozzá, de hát vannak ehhez értő szakemberek odaát...
Huber Zoltán 2012.02.09. 11:59:03
Egyetértek, ezekben az igényes, 4-5 órás sorozatokban nagy potenciál van (Mann új cucca most startolt Nolte és Hoffman főszereplésével). A finanszírozásra jó példa az HBO - szerintem egyre több ilyen fog érkezni, egyre nagyobb nevektől.
Osztálytudat? Igen, marxi - majd nézd meg a sorozatot...
Osztálytudat? Igen, marxi - majd nézd meg a sorozatot...