Bár egy közepesen erős Poirot-epizód ma már jóval több csavart és meglepetést tartogat a whodunit krimik rajongóinak, a Halálcsók noirnak talán már nem is igen nevezhető, színesben forgott bűnügyi történet sem teljesen érdektelen. Ez az 1956-os darab elsősorban a mániákus, szociopata főszereplő és az ő hideg motivációi (a barátnő terhessége, a család vagyona iránt vágy), illetve az értő rendezés miatt lehet érdekes a mai nézőnek. A később nagyrészt a televíziónak dolgozó Gerd Oswald szépen bontja ki a két gyilkosságra épített bűntényt, finom kamerakezeléssel dolgozik alá a színészeknek, és távolról még Hitchcock és Welles szellemét is megidézi. Bár a laza jazzes kísérőzenével dolgozó főcím morbid komédiát sejtet, néhány ripacskodó mellészereplő pedig a férc felé húzza a művet, a komolyabb erkölcsi gát vagy lelkiismereti fék nélkül tevékenykedő tettes kellően kíméletlen a hátborzongató hangulatok előidézéséhez. A film ráadásul az akkor forradalminak számító, színpompás cinemascope formátumot használja, így nemcsak lehengerő képekkel kényeztet, de hibátlanul idézi meg egy letűnt kor hangulatát is. Glamúr és öldöklés - ritka kombináció.
Technicolor noir - Halálcsók
2013.07.08. 10:28 | Huber Zoltán | Szólj hozzá!
Címkék: krimi
A bejegyzés trackback címe:
https://kinetograf.blog.hu/api/trackback/id/5287735
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal