Fernando di Leo az italowesterneket követő slágerműfaj, az erőszakos poliziotteschi Corbuccija és Leoneja egy személyben, akit a poszt-Tarantino érában már egyenesen a korszak egyik elfeledett nagy szerző-géniuszaként emlegetnek. Az olasz rendező két évtizedre korlátozódó életműve nagyrészt még ma is felfedezésre vár, ám a munkásság (és egyúttal a filmtípus) csúcsát jelentő “Millieu Trilógia” már szép lassan és feltartóztathatatlanul megindult a kanonizálódás és a kultusz útján. A filmhármas nyitó darabja, a Milano calibro 9 tökéketesen szemlélteti a növekvő érdeklődés okait, hiszen egy erős atmoszférájú, hibátlanul elmesélt gengszerfilmmel, egy míves, nagyszerű színészekkel dolgozó mozival van dolgunk. Bacalov progresszív rockba hajló muzsikája, az őszi Milánó hűvös képei keretezik a kiábrándult történet fordulatos csavarjait, Gastone “Don Fanucci” Moschin sziklaszilárd jelenléte pedig tökéletes összehangban működik Mario Adorf hisztérikus alakításával. Di Leo nemcsak a nagy rablás után a rendőrség és a maffia között őrlődő bűnöző lelki világát térképezi fel, de az erőszakos eseményeken keresztül némi balos társadalomkritikát is megfogalmaz. A tetszetős összképet látva nem véletlen, hogy Tarantino mellett a poliziotteschi szellemiségét újrafelfedező hongkongi direktorok is hálával tartoznak az olasz rendező kivételes munkamódszereinek.
Kincsek a mélyben: Milano calibro 9
2013.07.21. 10:13 | Huber Zoltán | Szólj hozzá!
Címkék: thriller
A bejegyzés trackback címe:
https://kinetograf.blog.hu/api/trackback/id/tr195287723
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.