A háztáji thrillerek, a társadalomkritikus utópiák és a klausztrofób ostromszituációk háziasítása elméletben kiváló receptnek tűnik, sőt, a tizenkét órás törvénytelen garázdálkodást lehetővé tevő jövőkép önmagában is erős ötlet, A bűn éjszakája sajnos mégsem váltja valóra az alapanyagban rejlő, nagyszerű potenciálokat. A valódi morális állásfoglaláshoz, a felkavaró szociográfiához túlságosan vékonyra sikeredett az ígéretes alaphelyzet kibontása, míg vérgőzös akciófilmként, borús fantáziaként nézve kissé széttartó, kiszámítható a film. Igaz, a szolidaritás összetett kérdésköre itt-ott megcsillan a történetben, az amerikai individualizmus szándékolt kritikája nem sikerül. E nékül a mélyebb gondolati mag nélkül viszont a látottakból veszik ki a feszültség. A mű minimalista megvalósítása, a hangulat ennek ellenére kifejezetten erős, köszönhetően elsősorban a saját erődjében fogságba esett család markáns motívumának. A váratlan kasszarobbantás (3 milliós költségvetés - 80 millió feletti bevétel) talán épp ezzel az alkotóelemmel magyarázható.
Ki tudja, a tervezett folytatás(ok) talán sikeresebben aknázzák ki a képletben szunnyadó lehetőségeket.