A Megtorló karakteréről e hasábokon többször esett már szó, külön hangsúlyozva azokat a sajátosságokat, melyek kiemelik őt az igazságosztók mezőnyéből. A városi csatornában és a törvény rossz oldalán bujkáló ex-rendőr szuperképességek és mesés eszközpark hiányában csak a saját bosszúszomjára, a korábbi munkatapasztalataira számíthat, egyszerre tragikus és realisztikus színekkel gazdagítva a figurát. Frank Castle azonban nemcsak a szuperhős-mitológia egyik fontos végpontja, de számtalan értelmezési lehetőséget rejt magában. A harmadik gyöngyvásznas reinkarnáció, A Megtorló - Háborús övezet az eredeti képregény mocskosabb, keményebb világára, illetve a nyílegyenes zúzásra, a sallangok nélküli akcióra és a maximális élvezetre szavaz. A 2004-es Megtorló megfelelő bevételi eredményei után gründolt folytatás különböző kreatív nézeteltérések és produkciós kötélhúzás után végül reboottá alakult és egy fiatal német rendezőnő (!) kezei közé került, igen sajátos (és némileg ellentmondásos) művet eredményezve.
Megtorló 2 helyett újrafazonírozott szereplőket és a korábbiakktól abszolút különböző, hangulatot kapunk. Az írók Castle egyszemélyes háborúját a Megtorló-univerzum meghatározó ellenfelével (Jigsaw), illetve annak eredettörténetével keresztezték, Lexi Alexander pedig egy tempós, szórakoztató filmet rendezett. Bár a műnek nem sok köze van az inspirációs forrásként megjelölt Punisher MAX kiábrándultabb, sötétebb atmoszférájához, az áramvonalasított cselekmény és a képregényesre fazonírozott figurák a korábbiaknál még így is közelebb állnak az alapanyaghoz és egyértelműen hatásosak. A történet maximálisan akcióorientált, felfegyverzi a hőst, felvonultat két kiváló főgonoszt, majd durr bele, mehet a móka. A rendezőnő jótékonyan hanyagolja a komolyabb lélektani ábrázolásokat és messziről kerüli az alapanyagból könnyen kihámozható morális dilemmák, a rendező inkább a nyolcavanas évek lőporszagú bűnös élvezeteit idézi meg és nem mozdul ki a „bosszú-megtorlás-háború” szentháromságából. Ray Stevenson robosztus karaktere a képregény rajzolt hőséhez nyúl vissza, ám az ír színész képes némi érzelmet is megcsillogtatni, így az alakítása pont félúton van Dolph mufurc izomtornya és Thomas Jane drámaibb értelmezése között. A mű hatalmasat zakózott a kasszáknál és a kritikusok is ízekre szedték, ez azonban ne tévesszen meg senkit. A Megtorló - Háborús övezet nemcsak az eddigi legjobb Castle-mozi, de a képregényfilmek egy méltatlanul lehúzott és elásott gyöngyszeme.
(mi ez a lista? - itt megtalálod!)