Gillian Robespierre író-rendező debütáló filmje távolról nézve romantikus komédia, a szimpatikus figurák akadályokkal tarkított egymásra találása mégsem szokványos. A románc mögött erős feminista mozi bontakozik ki, stand-up betétekben előadott vagina-monológokkal, neurotikus szereplőkkel és a New York-mítosz erőszakos fényezésével. Bár Robespierre vállalásai érthetőek, a nagydumás nagyvárosi lány karaktere néhol nemcsak kimondottan idegesítő, de végtelenül modoros is, különösen a Girls/Broad City sikerei és a mumblecore-mozgalom kultusza után. Az Obvious Child ennyiben a lecsengő hipszterség lenyomata, amit kizárólag az abortusz-tematika központi motívuma képes ellensúlyozni. Hőseinket végül ugyanis a klinikán együtt töltött idő hozza végül össze, ami kimondottan pimasz kifordítása a nagy futásokkal véget érő műfaji repcetúrának. Ha nem is forradalmi, azért érdekes kapcsolati dramedy.
Obvious Child
2015.05.15. 13:28 | Huber Zoltán | Szólj hozzá!
Címkék: indie
A bejegyzés trackback címe:
https://kinetograf.blog.hu/api/trackback/id/tr577353760
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.